Håller ställningarna



Dålig uppdatering de senaste dagarna dels eftersom Jennie är i Arvika och för att jag jobbar. Jag har knappast det mest glamorösa jobbet men det duger gott. Snart har det gått tre veckor sedan jag skickade in objektivet, antagligen kommer det dröja några veckor till eftersom det är semestertider och att det alltid är så.

Bilden ovan är fotad med Canon och mycket nedmörkad, kompaktkameror kan då de vill och man ska definitivt inte förakta de för att de inte är systemkameror. Får ofta kommentar som går ut på att bara man har en systemkamera så blir bilderna så mycjket bättre. Det är bara så fel! Kvaliteten blir bättre ja men det finns mycket mer än det i en bild som bestämmer om bilden är bra eller ej. Jag är inte särskilt bra på att fota varken med eller utan system men jag tycker att det är roligt, glad amatör.

Det finns vissa stunder då jag sitter och tittar på andras bilder då jag känner att det inte är någon idé att jag fotar över huvudtaget eftersom jag själv i jämförelse är så dålig. Det är väldigt dumt att tänka så, man ska göra det man vill och inte jämföra sig med andra.

Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Diana - En fotoblogg

åååh, jag håller med dej !! :O jag har en kompis som nu fått en d90, superroligt för henne verkligne, men hon har itne ägd någon didgitalkamera äns innan, man kan ju inte köpa en system och tro att bilderna blir PANGBRA på momangen, man msåte ju kunna fota också! Nu ar hon ju dock börjar bli riktigt bra, men jag menar mans ka ju inte säga att systemkameror alltid tar bättre bilder, det beror ju helt på fotografen!

PUSSS PÅREY o snygg bild ! :D

2009-07-04 @ 12:35:32
URL: http://diiaanaaaas.blogg.se/
Postat av: an

1) STOPP! alltså, jag har prenumerat på er blogg sen.. aa ett tag nu och jag blev prenumerant 2 på bloggkoll iallafall. När jag såg er blogg la jag till den direkt för jag fastnade på alla dina/era bilder Sen såg jag att ni bara hade en premmis innan o blev CHOCKAD! jag ville typ länka er till en stor blogg så de kunde länka er , för på min blogg får man nog inte många fler besökare! haha! nej men ni är sjukt duktiga på det ni gör! :D



2) Jag håller med er ABOSLUT om det med kameror. Alltså, jag fick min d60 för 2 veckor sen, och det var min första system kamera. Innan det hade jag en kompakttkamera jag köpte under 2 tusen lappar i augusti fjol. hahah nu kommer det här låta väldigt fel för det är inte så jag menar det, men hahah asså, det fanns jättemånga bilder jag tog med den som jag ÄLSKAR. folk ska inte bara underskatta kompakter, för även de har funktioner faktiskt som man lätt kan handskas med o ibland när jag o min vän som hade en system tog bilder av samma ex. blomma, så kunde vi se att min lilla minikamera kunde få vissa bilder bättre! haha o blabla vad jag babblar, men så sa min vän att jag skulle se om det gick att fota vatten o fånga vattendroppar med min kamera eftersom jag inte kan justera slutartid lixom, och (det här låter skrytsamt o som reklam) men herregud vad jag blev nöjd :O vattendroppar från kameran o sånt blev kanon! och haha och på http://nittioniograman.blogg.se/2009/march/pinsamt-stolt.html det inlägget var det jättekul för alla att bevisa att det gick få schyssta bilder utan system..



BLABLABLA jag har slösat 20 min av ert liv hahaha förlååt!



en sista grej bara. diana som kommenterade över kan jag ju säga att jag missionera ut er till henne ;) haha hon som jag älskade era bilder, vi tror ni kommer bli värstaa stor ngn dag! ;D för era i¨déer o bilder är *GGGRRRRRRRRYMMA! :D*

hahahah kraaamhey



*andas.. haha

2009-07-05 @ 22:13:42
URL: http://nittioniograman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0